SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Wednesday, January 1, 2014

Nasir Catering Group @ NC Group Jelebu Negeri Sembilan

STAFF NASIR CATERING (Gambar atas-Aku berdiri lima dari kanan)



                                                           SEJARAH RINGKAS AKU
Aku telah melibatkan diri dalam dunia penyediaan makanan atau katering sejak tahun 2007 bersama NC Group (Nasir Catering).Penglibatan aku mulanya sekadar suka-suka untuk mengelakan bosan dgn ketiadaan aktiviti dirumah semasa hari cuti.Sesudah hampir setahun maka minat aku untuk menambah pendapatan makin bersemangat.Maka itu aku secara seriusnya dan sepenuh masa (Hari tidak bekerja) aku ditugaskan membantu pelbagai tugasan di dewan memasak,di stor dan tugas-tugas layanan tetamu VIP mahupun awam.

Tugas-tugas memasak dikendalikan sepenuhnya oleh Big Boss kami (Tok Nasir) bersama pembantu khas memasak dan tugas aku hanyalah kerja-kerja akhir sebelum makanan ini dibawa ke lokasi Majlis.

Aku bersyukur dgn Izin Nya aku diberi tenaga,kesihatan dan semangat untuk terus bekerja disamping menambah pendapatan bagi menyara keluarga.Dalam masa yang sama juga aku membekalkan terus Nasi Lemak untuk kantin Sekolah berdekatan.Mungkin juga semangat aku bersama dunia peenyediaan makanan ini telah disemai sejak aku bersekolah lagi krn suatu masa dulu aku pernah membantu keluarga berniaga makanan di Jelebu Estate (1988~1994) dan berniaga Satay di Petaling,Ladang Jelebu dan Titi (1998~2004)

                                                  
NASIR CATERING @ NC Group
Sekitar Daerah Jelebu nama Nasir Catering tidak asing lagi dan amat dikenali penduduk setempat.Tempahan juga boleh dipertimbangkan sekiranya lokasi berada diluar Daerah Jelebu seperti persempadanan daerah dan Negeri.Antara lokasi yang pernah mendapat khidmat tempahan makanan dari Nasir Catering ialah Putrajaya,Semenyeh,Sendayan,Seremban,Lui,Jempol,Bahau,Pasoh dan beberapa lagi tempat yang sekitarnya berdekatan.Tempahan biasanya boleh dibuat seawal mungkin untuk menetapkan tarikh dan berkaitan menu dan harga boleh dibincangkan terus dengan Big Boss kami.
   Antara menu menarik ialah-Masakan Tradisional N9,Masakan 1 Malaysia,Masakan halal Esotik,Ulam-Ulaman  dan pelbagai hidangan dengan harga pakej menarik yang tentunya tidak membebankan.
   NC Group juga sedia menerima sebarang tempahan untuk sebarang majlis-Jamuan VIP,Politik,Perkahwinan,Doa kesyukuran,Berkhatan,Cukur jambul dan apa jua keramaian.
   Pakej yang disediakan juga terdapat pelbagai pilihan.Antaranya-Hidangan pengantin,Hidangan meja VVIP,Santapan beradat dan juga menerima tempahan masakan lauk pilihan.

 Sebarang tempahan dan rundingan boleh dibuat terus kepada Big Boss (Tok Nasir) atau Penyelia (Pn. Maa Mah).Boleh juga terus ke Dewan masak tertletak di Jln Teriang Kg.Baru Petaling atau ke Pejabat Am di Tmn Irama Jalan Titi.

Sejenak ketika bertugas di Majlis Perkahwinan dan Jamuan guru.

Susunan kemas dan tersusun untuk keselesaan tetamu

Antara menu pilihan-Kerabu,Sambal tempoyak,Ayam goreng,Kari kambing & Pucuk masak lemak
Susunan kemas untuk Majlis VIP dalam Dewan dan Luar Dewan
Menu masak tradisi Negeri Sembilan
Kepelbagaian menu 1 Malaysia


Terbaik dari NC Group

No comments:

Post a Comment