SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Saturday, August 29, 2009

Hari nie....

...aku lepak jer kat umah.Nak penuhkan masa maka aku membersihkan Tiong aku punya sangkar.Kotor benar nampak nyer walaupun baru 2hari lepas dibersihkan.
Peh tu aku membelek Bonsai aku..browning dedaun yang layu dan memangkas ranting yang tak pakai.Banyak lagi yang nak dibuat maklumlah nak rayer.Koleksi Bonsai aku mencecah hampir seratus pokok.Memang tak boleh buat dlm satu masa...Nak jaga Bonsai nie kena relaks..tak leh terburu-buru.Pokok pun kehidupan gak...tak leh nak gelojoh....
Petang nie aku berbuka kat Kg.Speri bersama abah mak adik beradik.Tak der apa spesel..buat masak kari telur campur kentang jer.Wife aku wat tahu sumbat.Dia orang suka makan tu...
Air cuma wat air Rozel krn aku ada tanam pokoknya,kebetulan bulan pose nie berbuah lak ia.
Campur limau dgn selasih....pehhhhh mengancam selera tu.......he...he....jumpa lagie.

No comments:

Post a Comment