SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Wednesday, April 13, 2011

KONVOI RELA JELEBU - P.D 2011

Aktiviti Kemasyarakatan Berkonvoi RELA tahun ini (2011) memilih

Port Dikcson sebagai destinasi.Kalau tahun 2010 RELA Jelebu

memilih Jeram (Sg Congkak Selangor) maka tahun ini Pantai PD Batu 4.

Tarikh yang dipilih ialah 25 Mac ~27 Mac 2011.Pelepasan kenderaan

yang dianggotai oleh kekuatan anggota RELA Daerah Jelebu sebanyak

40 buah motorsikal berkuasa rendah.Konvoi dilepaskan oleh

YB Dato Siow Chen Pin pada jam 3pm di Balai raya Taman Mawar Titi.


Persediaan Marshall sebelum berlepas


Peserta Konvoi berehat sejenak


Antara aktiviti kemasyarakatan di PD, membersihkan

kawasan perkuburan Islam


Sempat juga aku bergaya semasa buat kerja


Peserta Konvoi diberi taklimat ringkas sebelum memulakan

perjalanan


Khemah peserta di pantai Batu 4 P.D


Peserta diajar cara membuat strategi sesuatu operasi


Pasir dijadikan pelan/peta lokasi untuk membuat

sesuatu operasi


Aku baru bangun tidur...muka pun sembab lagi..he..he..


Peserta juga di suruh menari sebagai satu senaman seni


Sesi karaoke


Aku yang diceloreng muka sebelum

aksi tempur dijalankan


Muka kena garang hati mahu tegas dan semangat perlu kuat


Indah pemandangan Pantai batu 4 P.D


Sempat juga melihat saat matahari terbenam


Aku berehat bersama seorang rakan anggota


Aku segak gagah disisi Panji RELA


One RELA One Malaysia


Konvoi yang berdisplin di Lebuhraya


Adik aku turut serta pada tahun ini


Inilah aku...semangat riadah dan kesukarelawan

keanggotaan dalam RELA

No comments:

Post a Comment