SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Tuesday, April 17, 2012

April 2012


Salam buat semua teman-teman dan rakan-rakan didunia Muka Buku & para Blogers.Pertamanya aku amat berterima kasih diatas ingatan dan sikap ambil tahu kalian semua seterusnya mengirimkan ucapan Selamat Hari Ulang tahun kepada aku dengan pelbagai kata ringkas di dinding utama Muka Buku.Keduanya aku memohon maaf dan ampun kerana tidak sempat membalas kata-kata ucapan kalian pada tarikh yang amat bersejarah itu.Perkara ini bukanlah aku sengajakan tetapi oleh kerana kesibukan dan  kekurangan daya tahan badan aku yang kurang sihat kerana keletihan.Untuk makluman kalian pada 13 April aku sibuk dengan Mesyuarat Jawatankuasa Kampung dan tentunya aku sebagai Setiausaha sibuk menyiapkan minit mesyuarat  yang perlu dihantar segera ke Pejabat Pembanggunan Daerah.Pada tarikh 14 April pula sehari suntuk aku terlibat dengan sukan PBT di Majlis Perbandaran Nilai.Manakala 15 April pula aku berkumpul bersama rakan Katering beraktiviti riadah di Seremban.Oleh kerana keletihan maka aku terpaksa mendapatkan rehat yang secukupnya agar pada 16 April (Isnin dan seterusnya) aku dapat menjalankan tugas harian dengan sempurna.
Aku hargai ucapan kalian pada hari ulang tahun kelahiran aku yang ke 39 tahun.Usia telah meningkat dan makin didekatkan dengan penghujungnya.Rambut juga telah mula berkurangan tetapi  bentuk badan aku kian menaik,mungkin juga factor pemakanan yang sejak akhir-akhir ini selera aku bertambah.Syukur sehingga setakat hari ini aku masih diberi kesihatan yang sempurna dan dapat menokok-nambah amalan yang dikutip semasa  perjalanan dalam kehidupan harian.Berkat doa rakan-rakan dan sahabat kalian aku amat berterima kasih.,maka itu aku juga mendoakan agar kalian yang mendoakan kesejahteraan dan kebaikan buat aku ,aku juga mendoakan agar kalian diberi limpah kurnia keberkatan dalam kehidupan.Moga  disihatkan tubuh badan dan dimurahkan rezeki bersama…..Tidak aku lupa juga kepada rakan-rakan yang setarikh kelahiran denganku.........

Berikut disenaraikan kajian mengenai sikap aku dan mereka  yang lahir dalam bulan April. Kajian ini telah dibuat oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah.

* Sangat aktif dan dinamik.
* Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
* Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
* Punya daya mental yang sangat kuat.
* Suka diberi perhatian.
* Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
* Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
* Sangat berani dan tiada perasaan takut.
* Suka perkara yang mencabar.
* Pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
* Emosi cepat terusik.
* Cuba kawal perasaan.
* Kecenderungan bersifat pendendam.
* Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
* Kuat daya ingatan.
* Gerak hati yang sangat kuat.
* Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
* Berpenyakit disekitar kepala dan dada.
* Sangat cemburu dan terlalu cemburu

   Allahualam


Walauapapun ini hanya sekadar perkongsian aku bersama rakan-rakan.Apapun ketentuan Allah SWT jua yang menentukan……

1 comment:

  1. diakui...ada kebenaran mengenai sifat mereka yang lahir pada bulan april....

    ReplyDelete