SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Tuesday, January 1, 2013

Bermulanya Tahun 2013 dgn seribu pengharapan...

Bersyukur aku khadrat Ilahi krn aku diberi kesempatan dan peluang untuk menghirup udara pada Tahun 2013 ini.Beralihnya tahun 2012 meninggalkan seribu macam kenangan yang tak mungkin aku lupakan dan tak mampu aku coretkan kesemuanya.Biarlah ia menjadi kenangan aku sebagai bekalan pengalaman dalam melalui hari-hari mendatang.Ketibaan tahun 2013 hanya menginjakan usia aku bertambah setahun dan meingingatkan aku kian menghampiri hari tua.Tiada azam tiada harapan cuma yang ada hanyalah keiinginan bermatlamat..iaitu mencuba sesuatu yang lebih baik dari tahun sebelumnya.Selamat memasuki tahun 2013, semoga ditahun baru ini, Kita sekalian muslim dan muslimah diberi kesihatan umur panjang rezeki dan kemudahan dalam hidup. 
Semoga di tahun berikutnya diberilah hamba kesempatan dan bimbinganMu untuk  menjalani tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya dan
berilah hambamu ini tambahan usia yang barokah.
Sucikan Jiwa, murnikan hati, mari mengucapkan bismillah untuk pertama kalinya menapaki tahun baru 2013. 
Satu tahun telah kita jalani, semoga amal-amalan kita pada thaun ini boleh ditingkatkan, dan amalan tercela kita tahun lalu dapat ditinggalkan, selamat tahun baru 2013.
Aku sentiasa berdoa kpd yang Maha Pencipta agar diberikan kerahmatan hidup dan kebahagiaan dlm keluargaku.Mohon diberi petunjuk dan hikmah disebalik kejadian yang menimpa aku secara positif mahupun negatif.Alhamdulillah sehinnga kini aku masih diberikan kekuatan untuk menghadapi dugaan demi dugaan dalam mengharungi kehidupan.Sesunnguhnya aku hanya memohon inginkan kesenangan hidup dan keselamatan sekeluarga.Aku tidak mahu kekayaan,aku tidak mahu penghormatan dan aku tidak mahu penghargaan.memadai aku diingati dan disenagi ramai tak kira siapa jua insan yang aku dampingi dalam kehidupan seharian.Akhir kata sempena hari pertama 2013 ini aku mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Tahun baharu 2013 kepada semua rakan2,sahabat2,teman2,saudara mara dan sekalian kengkawan yang mengenali aku secara dekat ataupun jauh.Salam Ceria salam kebahagiaan untuk semua............
Ada suka yang tercipta.
Bermunculan dari segenap pembuluh vena.
Tuhan memberi bahagia ini tiada terkira.

Dari detik pertama di tahun ini,
berharap berlanjut pada denting terakhir masa.
Jangan pernah rasa ini terhempas sia-sia.

Dalam suka yang pernah ada.
Terbayang sederet wajah penuh cinta yang bersemayam dalam pembuluh darah.
Dalam puisi tahun baru ini.

Kubuka semua rasa yang pernah ada.
Bahwa cinta tak pernah salah memilih jalan atau masa.
Hanya Tuhan yang lebih tahu yang mana arahnya – ternyata.

Sesak hati oleh desakan rasa bahagia, riang ria terus meraja.
Duhai Tuhanku Sang Pencipta.
Jangan kau sebah bahagia yang kurasa.

Tetaplah semayamkan ini dalam dada.
Dan kupanjatkan do’a tuk mereka semua yang kucinta.
Semoga seiring sejalan abadi sepanjang masa.

No comments:

Post a Comment