SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Sunday, December 18, 2011

Seminggu di MODUL INDUKSI UMUM SIRI 7/2011

              Pada 10-18 Disember 2011 aku bersama 9 org rakan sekerja terpilih ke Kursus Induksi Umum Siri 7/2011 dan siri akhir untuk tahun ini.Kursus ini juga adalah modul terakhir sebelum ditukar ke Kursus Tranformasi Minda pada tahun 2012.Kursus Induksi Umum ini diadakan di Rumah Peranginan Kerajaan Negeri Sembilan Port Dickson.Seramai 61 org peserta dari pelbagai Jabatan dan Gred Penjawatan.Hubungan kami sesama peserta amat baik dan mudah mesra.Ini dapat aku rasakan semasa dihari akhir ramai peserta gembira dan sedih kerana hendak balik kerumah dan berpisah dengan rakan sekursus.Tiada perbezaan umur dan tiada pengkelasan dalam hubungan walaupun Gred 17 bergaul dgn Gred 1.Kerjasama dalam menyelesaikan masalah dan kerja berkumpulan membuktikan kami semua Satu Team Satu Kumpulan.Disini adalah sedikit memori foto yang sempat aku rakamkan untuk dikongsi bersama.
haaa lelaki idaman malaya...
Kumpulan No.1  [ GEMILANG ] -Aku ber tracksuit berjalur kembar

..gaya seorang penceramah..,cheewaahhhh..

Tajuk pengucapan aku....
"ERTI KEMERDEKAAN PADA SESEBUAH NEGARA"
(Diakui oleh Puan Ilmiah sebagai Top Ten penyampaian Terbaik dari 61 org peserta)

Aku (2 dari kiri) bersama rakan sekursus
sebelum bertolak ke  Program Aktiviti Kemasyarakatan.

...bersama bapa angkat semasa program di
Rumah Seri Kenangan Seremban
Kenangan mengusik jiwa - Jefri Din...he...he....
...bergaya sebelum persembahan bermula...
...gaya A-Go A-Go 60an...
..sompek gak nak bergayo sobolum masuk klass...
Tanda nama & Buku jadual 
Ketenangan dibilik kuliah



Antara penceramah yang dijemput...En.Hazli hamzah...sportingggg


he..he...permainan pelik tapi menyeronokan...
Sepak takraw dimainkan di gelanggang dan cara bola tampar.
aku...membiru di sofa blue
Kerjasama dlm kumpulan menuntut kesabaran
dan keterbukaan minda
...gaya seorang peserta...eemmmmm...

Rambut mesti kemas sepanjang masa berkursus

Bas yang disediakan untuk membawa kami
ke Rumah Sri Kenangan..Rumah org tua-tua

Aktiviti kemasyarakatan semasa dirumah org tua-tua...Sri  Kenangan..
...bersama rakan sekerja sekursus...RZaini

...bersama bapa angkat sementara di Rumah Sri Kenangan...

Kami  menghiburkan penghuni di rumah org tua-tua
Menyanyikan lagu "Teman Sejati" & "Warisan"

..acara joget lambak...twist a go go....panas lagi kasi membara...

Antara warga Sri Kenangan
yang turut menghiburkan 

Pakcik yg sporting..nyanyi lagu klasik

Walaupun telah memasuki usia emas tapi makcik nie...
suara tinggi setanding Ram Ram
Turut disertai warga Tiong Ha

Fendi ..mengalunkan 2 buah  lagu 60an yang berjaya
mengimbau kembali kenangan warga emas disini

Sambutan Hari Warga Emas di
 Rumah Sri Kenangan Seremban
Aku ketika di Rumah Seri Kenangan  sejurus selepas
aktiviti gotong royong selesai.
Gaya seorang peserta sedang berlatih Pengucapan Awam

Alatan ni lah yang digunakan oleh Juri..Puan Ilmiah
...mengementarkan kami untuk mencapai 10 markah penuh...

Aku sedang menemuramah seorg peserta...
Gaya pengucapan awam...
Senaman diawal pagi....
Aku gaya HAMKA

...di balkoni penginapan...
berlatar belakangkan ladang sawit

..he...he...heeee....

..gandingan bersama persiapan
Majlis Makan Malam Peserta Induksi...

Tenaga kerja peserta lelaki untuk kerja yang berat dan kasar
Ketua Kump 1 Gemilang...
Mirul kepenatan tapi sempat ketawa...

...biasa laa...angkat kerusi....

haiiiii.....

Sempat juga mencelah...nak bergambar di Taman SUK...
Pelik tapi benar...Spotlight yang tak pernah aku jumpa 
..eemmmm..tergoda ker....relaks ler....

Gaya 60-an...

Bersama rakan sebilik...ALias

Majlis Penutup Malam Kebudayaan
Kursus Induksi Umum Siri 7/2011

Merenung....bilo laa dapek balik nie....
Hiburan di malam gala...


...nyanyian duet..lagu Kartina Dahari...cuba teka lagu apa...?
Persembahan Kumpulan....
Sporting laa Bob....Ombak Rindu...

Muka ganas tapi dl hati ada Astakona

Kertas jawapan peperiksaan Umum

Mendebarkan semasa menjawab peperiksaan Umum Induksi

Lega dah selesai peperiksaan..buai laju-laju...sampai hujung sana...

Taklimat dan pengulungan Kursus Induksi oleh Cik Salmah...touching laaa....
sebelum ni muka ganas dan susah senyum tapi hari ni...syahdunya....iskh..iskh...
Nak balik dah nie...senyum melebar ke telinga.
Kenangan bersama sukar dilupa bersama peserta Kursus Siri Akhir 2011
(Aku di barisan tengah no 2 dari kiri)
Kerjasama....menyelesaikan kerja Buku Skrap

Sepakat....dalam kumpulan






....terima kasih kepada semua kerana sudi mengakhiri kisah aku kali ini....berikut adalah sebahagian dari pantun aku semasa pengucapan awam....

Pembukaan;

Melayu India Serani Cina
Satu Malaysia gagasan gah
Abdlahros Mohd namanya saya
Dari Jelebu PBT daerah

Penutup;

Ucapan sudah pantun pun sudah
Hilang gementar terasalah lega
Maaf dipohon jika ada tersalah
Kesilapan dibuat bukan sengaja

Sekian Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment