SaLAm SeJAhTeRa kaLiAn sEmUa

".....aku amat berterimakasih kepada kalian kerana sudi membaca dan mungkin ada sedikit ilmu atau pengalaman yang boleh kita kongsikan bersama.Apa jua nukilan aku disini adalah hasil apa yang terfikir oleh aku dan apa jua perkara yang aku lalui yang mungkin kita boleh kongsikan bersama.Maaf aku pinta sekiranya ada kecacatan atau apa jua kesilapan yang bisa menyinggung kosentrasi kalian dikala meniti bait-bait bicara dalam Blog aku ini...."

Wednesday, September 9, 2009

ANEKA SENI KRAFTANGAN KG.SEPERI J'BU N9'











Amacam...gambar2 kat atas...itulah hasil kerja abah aku kat yang mengisi masa persaraannya kini.Bengkel terletak kat Kg.Seperi dan diusahakan oleh abah aku (Pengusaha),Adik perempuan aku(Seni anyaman),Adik lelaki aku(Pembantu kraf) dan Adik ipar aku(Sulaman & jahitan).

Percaya tak abah aku pernah membawa hasil kraf beliau ke London dan Thailand sebagai mempromosi M'sia sebagai negara seni kraftangan.Abah aku juga terlibat secara langsung dgn Pameran Kraf Kebangsaan di Jln Conlay KL dan hari Kraf Kebangsaan setiap tahun.Baru2 nie beliau telah memenangi Kraftangan berseni dari hasil terbuang peringkat kebagsaan.Abah aku juga bersedia menerima tempahan untuk cendramata dan kenangan.Hasil kraf abah aku juga di pamerkan di Pusat Kraf Jln Conlay KL,Pusat Kraf S'ban,Muzium Negeri dan Kraftangan Kuala Pilah.Terdapat juga hasil seni abah aku di ilustrasikan dlm katalog kraftangan.

Kebanyakan barangan seni yang abah aku hasilkan ialah dari sumber buloh dan rotan.Buluh diambil di Genting press N9 dan rotan adalah dari pembekal dari Sg.Pelik S'ngor.Segala bahan mentah diproses dan di reka kesemuanya di bengkel Kraftangan Kg.Seperi kira2 50 meter dari rumah kampung aku.....nak tahu lebih lanjut...dtg ler kat Kg.Seperi J'bu N9....

1 comment:

  1. okay gak kraftangan nie...leh bawak ke tengah

    ReplyDelete